21 octubre 2011

Paul Tietgen

Argel, 1956. Jaz dos años que el Front de Liberation National escomenzó una revuelta pa echá de Argelia a los franceses. Dimpués de dos años aluchando enas montañas, el FLN decide llevá el terrorismu a la capital con ataques indiscriminaos. S´allegan los paracaidistas pa acabá con los terroristas de la ciudá. Lo logran en unos meses, pero gastando la tortura generalizá cumo métodu más jallaízu p´atropá enformación.


Paul Tietgen es el secretariu general de la prefetura. Católicu y héroe de l´arresistencia durante la Sigunda Guerra Mundial, bía sido torturáu vecis asgaya pola Gestapo ena su está nel campu de Dachau. En nuviembri d´esi añu de 1956, s´alcontró con un gran dilema: bían cogíu un terrorista pusiendo una bomba enos tubos del gas. Supían que bía colocáu otra pero no quiría icir ondi estaba. El jefe policía pidió que le “jicieran las priguntas” (el eufemismu d´aguañu pa las torturas). Teitgen se negó y estuvu toa la tarde asperando qu´esplotara. Al final era una bomba fallá y na pasó.


Cumo él mismu diz: Si alguna vez lu jacis [la tortura], estás pirdíu. El miedu es la solera de to estu. Esu que llaman civilización es solu un barniz. Arráscalu y alcontrarás el miedu. Los franceses o los alemanes no son torturaores por naturaleza. Pero cuando ves cortar los gargüelos de los tus ñeros, enestonzas el barniz s´escascarita y esapaez.


Por supuestu él acabó dimitiendo y las torturas siguierin daque meses más.

No hay comentarios: