13 octubre 2011

La personalidá de Sanander

Sanander ensin personalidá, colos espaldares a Cantabria, enseñoritá y provinciana, desapartá de lo propiu y sinciosa pa lo ajenu.


Pero no es así. Tien personalidá y asgaya y va ya pa 300 años.


Porque cuando a metá del siglu XVIII dierin en dejala comerciar con América no era más que otra villa marinera cumo Laredu o Castru pero dendi allá hasta acá, jue otra bien destinta. Vinierin jolasteros alampaos pol comerciu y jicierin las sus casas nel autual Paseu Pereda desapartando a los marineros que siempri bían aselau en aquel arenal y escomenzaron una tradición que tuvía continúa: arrinconá´l carauter rural y marineru de la ciudá pa dejáselu a la burguesía pujante. El centru tras del fuegu, Tetuán dimpués y el Cabildo de Arriba si les dejan abora.


Burguesía tamién nel XIX con mieu a carlistas, engurruñá ena su bahía gritando vivas a la reinona que trijo liberalismu en forma de negociu. Creticando el conservadurismu cuando güel a cuchu y alabanceando cuando vien mazcaritáu de progresu 2.0.


Sanander

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Mui güenu, peru ¿LaredO?

Abrazos.

veceru dijo...

Los mis conocimientos de toponimia oriental son jartu chicos. Y cumo no tengo a manu el mapa de Molleda (dendi la mi visual un güen referente), si dudo gastu la uficial.
Lo cambio.
¿Y Castro?

Anónimo dijo...

Laredu y Castru sigun el mapa de Molleda,y sigun diz la genti de esa zona.

Anónimo dijo...

Creí qu'era más cunucíu, pues en Laredu carauterízanse un dellu cono de parlar cona -u. Los de Santoña búrlanse d'ellos por ellu.

Inclusu la principal espublicación recuege el topónimu tradicional: http://www.delaredulin.com/

La Peña Racinguista de Laredu es "Piculacha" (en referencia al Picu L'Hacha) y hai una Asociación cultural 'Come golayu que lo ha hechu güela". Inclusu un grupu de folclor 'Ni tantu ni tan dellu'.

Castru tamién es con -u, más que no lo caltenga tantu nel habla vivu. Nel vicinu pueblu de Guriezu hay un proverbiu popular que diz "Los de Guriezu hablan muchu con la u, los de Samanu no tantu".

Abrazos.

veceru dijo...

Muchas gracias, lector.

Anónimo dijo...

Leutoris, que ties un carráu. Yo ero el del primer y cuartu comentariu :)

Que nu quisía dejá-los abrazos nel anonimatu.

Trenti.