27 mayo 2008

El otru Sanander (II: de La Maruca al Puente Joráo)

Bien raru es que siendo tan jallaíza sea tan pocu conocía, peru aquí mesmu tien Sanander un peazu costa bien conservá y que caltién su espíritu de agüañu. Una playa (La Maruca) y una ría (San Pedro del Mar) con hestoria asgaya (mulinu marea, castillu de las guerras carlistas) en la que alcontrar a los descendientes de Sotileza, abora asubiaos en esti cachucu playa y la su rampla. En comparanza con el señorial Sardineru o la mocedá de Los Peligros, la Maruca apaez comu la hermana probi de Sanander: mujeres vocingleras de untazas vistosas, niños enreando con redeños, viejos llenando cubos de augua en las duchas, familias gitanas de negru jasta el piscuezu... Sí, es Sanander, el otru Sanander que tamién va a la playa.

Y tresponiendo por la pista, un paisaje de otru tiempu: praos con murios de piedra en secu cuarteando el terrenu, acantilaos con jitos de los que murierin (Panteón del Inglés, asomá del faru), playas asilvestráas comu el Bocal, restos de parras en las lombas al solanu y un cuetu que mos oculta la urbe. Naidi diría que estu tamién es Sanander, un Sanander que antes de alcontrase consigu mesmu en el faru tien en el Puente Joráo un monumentu tan impresionante comu desconocíu.










4 comentarios:

Anónimo dijo...

Felicidáis, Veceru, pola serie´n cántabru sobre Sanander.

Sólu una puntualización que vien a sumase al tu testu: El "Puente del Diablo" es llamáu polos paisanos del lugar: "El Puente Joráo", con terminación en /o/, pérdida de /d/ intervucálicu y /h./

Un abrazu

serrón

veceru dijo...

Gracias Serrón por el comentariu y tamién por golver al tu blog

Anónimo dijo...

Joé, hacía tiempo que no leía un texto así de bien escrito, con un aquel...

Boran

Unknown dijo...

na más que felicidades po´l testu.