05 febrero 2012

Paisanu de biblioteca

El mi hermanu, que vive en Madrid, va tené un críu y el otru día le bajó a la mi madre el Skype pa podé velu medrá. Podrán hablar y ver la caruca del nenu. Too pola rede.

El otru día la conesión diba un pocu despaciosa y la mi madre rutaba y picaba col ratón ena mesa. Una mojer que cuando nació ente brañas solo tinían una bombilla en casa, rispiaban ena burdiera, se lavaban nuna palangana y el chocolate y el pan blancu eran cumías de dumingu. Abora s´acelera porque el interné va lentu. Es una generación que vivió un cambeo que quiciás no güelva a producise ena historia: de la basna al coche.

Pero la genti que vivió cumo los antiguos no tien la oportunidá d´amirá aquellu conos ojos de los que ya nacimos abaju. Mosotros podemos estanos en sotilezas, idealizalu, sublimalu o literatulizalu: pero ellos no. Lo que pa nos es un forma de parlar bien guapa ellos lu vivierin cumo inorancia; la vida comunitaria cumo opresión d´un sistema de valores bien cerráu; el conceju cumo mazcarita del poder; los bellos montes y las brañas cumo entornu difícil pa trajinar.

Siempri vi esti mundu dendi la barrera, tras de los libros, de las idealizaciones. Sin el hombral alifazáu y los espaldares lijáos.

Soy un paisanu de biblioteca.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Yo creo que nuestra generación vivirá un cambio semejante: del coche a la basna.

Pablo