31 enero 2013

Esmemoriáos ena Calle Alta

Avisa Serrón nel su robledal que la casa Sotileza anda esmaná ena memoria los sananderinos y un día la echerán abaju ensin un pujíu ena ciudá. Echala abaju no es l´unicu mou de borrala. Arrimáa a ella, nel númeru 1 de la calle Alta, onque restaurá, tenemos otro ejemplu de pirdición.
Aquí aselaba la Escuela de Artes y Oficios que dendi 1902 jue Escuela Superior de Industrias y autual Escuela de Ingenieros de la Universidad de Cantabria, vien a dicir una placa que pusierin jaz meyu siglu y naidi dio en leer.
Porque no es asina. La Escuela de Artes y Oficios (fundáa en 1877) comparciaba edificiu col Instituto Cántabro(autual Santa Clara) y era bien destintu de la Escuela Superior de Industrias de 1902 que estuvo allí. Una resultáu del paternalismu y otra de la reforma educativa; una pa jacé obreros posaos y otra pa jacé ténicos curiosos; una pa encarapuchá la muvición obrera, la otra pa no dependé d´espertos jolasteros. Y siempre la galvana istitucional jalando el bocáu a la cuicía d´unos pocos. Una hestoria bien guapa d´escominzos del siglu XX que paez repetise abora cien años dimpués. Mismas piedras, mismos errores.
No es solo es una placa mal acaldáa, es una sociedá esmemoriáa.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Y por trás del supermercáu que hay al par de la casa de Sotileza, cara´l sur, los cimientos de la casa natal de Marcelino Menéndez Pelayo.

Serrón