26 abril 2012

Peligru d´estinción

Nunca di en dir cerniendo purahí o acá nel blogue ondi está el mi valle. Un pocu por no dicir de más y otru por apuru. De ser un mistu que onque lu quiera cumo el que más no nació allí ni vive allí; un paisanu de biblioteca que nunca dobló el espaldar resayando el güertu, no s´alcuerda de los llamatos de los picos y las brañas y no es pa reproducir el habla d´allá.
Pero el valle mórrese. Sigún el padrón de 2010, tien la sigunda densidá de población más baja de Cantabria (3,3 hab/km2, solu superáu pol vicinu Polaciones con 2,9), la mayor tasa de crecimientu negativu (-5,95) y la tasa de mocedá más baja (1,7%). Y ya solu quedan 178.
No son 178 cualesquiera. Ellos representan una cultura de la basna y corzón, el prau conceju y la vega. Pero tamién de la Casona y Cossío, de Pereda y Unamuno. Que dan llamatu a una raza de vaca y a un tipu de mojeres. No son unos más. Son ellos. Ellos los que jacen esi estrechu peazu tierra engurruñáu ente la peña Beju y peña Sagra, Mota y la Valsemana  poder decise un valle. Las presonas, que no los venáos y las cagigas que allá medran abora más que los hombres.
Camiento que ya no sobramos dengunu.
Soy santutisu, del valle de Tudanca.

No hay comentarios: