12 enero 2012

Patrones y hestorias

Estaba el mi padre ajincáu ordeñando una vaca cuando sintió una voz de alto, levantó la cabeza y el prau estaba todo arreondao de gente con la gorra colorá, eran los requetés... Mi padre se levanto y le dijo el jefe: ¡Venga usté p´acá! ¿Qué está hiciendo ahí?". "Pues ordeñando la vaca para bajar leche a los hijos...". "¿Y usté quién quiere que seamos nosotros? ¿Los que van delante o los que van detrás". Le metieron en un conflicto bueno, pero mi padre al ver aquellas gorras colorás, que no lo había visto a nadie antes, dijo: "¡Pues a mi me gustaría que jueran los que van detrás...!" Entonces el jefe le dio así en el hombral y le dijo "¡Pues ya nos tiene aquí!"

Guerra civil y posguerra en los valles del Nansa.




Esta anédota l´arrecuege Fernando Obregón nel su libru (escrita tal cual) que cuenta cúmo a´allegarin los "nacionales" a estos valles. Es bien curiosu porque ena mi familia tamién hay una hestoria hermana. Tamién soldaos, tamién gorras colorás, tamién armas: pero en otru siglo, nel XIX. La misma prigunta: ¿Y uesté de quín es?. Y la güela la mi güela bien ispuesta ella rispondiendo: de los suyos hiju, de los suyos. Es la bien cirnía hestoria de la güela carlista que siempre gastan pa sacar una risa.



Es un patrón que tamién apaez en otra hestoria sobre la guerra. La de cuando apaecen los nacionalis abajándose por una lomba mientras algún vicinu ajuye carretera abaju. La sentí asgaya ena mi familia y va unos días un amigu de Cabuérniga contómela bien apaecía.



Hestoria, rialidá, fición... sustratu común

No hay comentarios: