08 junio 2011

Hobsbawm

Naciones y nacionalismo desde 1780, un clásicu de Eric Hobsbawm escrupíu de ideas guapas sobre naciones, nacionalismos y estaos.
El nacionalismu desige creer demasiau eno que es bien claru que no es cumo se pretende. Cumo dijo Renan: "Enterpretar mal la propia hestoria forma parte de ser una nación".

Y tamién sobre lenguas.
Las lenguas nacionales son, pues, casi siempri concetos semiartificiales [...]. Son lo contrariu de lo que la mitulugía nacionalista supón que son, a saber, la solera prencipal de la cultura nacional y el senu de la sesera nacional.
Dau qu´el dialeutu que incimenta una lengua nacional se parla rialmenti, no emporta que quines lu parlan sean una minoría, siempri y cuando sea una minoría con suficienti pesu pulíticu. Solo un 12% de los franceses y un 2,5% de los italianos parlaban la lengua que dimpués se convirtió en nacional (el francés y el italianu autual)

Letura ubligá.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Curiosamenti ena Universidá de Cantabria utilizan esti libru de Hobsbwam cumu arma escontra´l nacionalismu periféricu (vascu y catalán y sobri too cántabru con el que tienin una zuna especial). Peru se me jaz que el marxista englés parla sobri too atentu al nacionalismu d'estau (es dicir del "no-nacionalismu español" nel casu que mos toca)


Llobetu.

veceru dijo...

Hobsbawm defin tres fases del nacionalismu:
A: reivindicación cultural
B: toma de concencia y aluche pulítica
C: creación d´un estau
El nacionalismu periféricu vascu o catalán estaría na fase B que es onde más puein vesi las careuterísticas y contradiciones del nacionalismu y el español ena C, con una visual más neutra. Pero al final son lo mismu.
Tamién lo diz esti libru: "un hestoriador profesional no puei ser nacionalista". Pero ena UC o no son muy profesionales o son muy nacionalistas.

aició pol cántabru dijo...

¿yes Bruno?

Anónimo dijo...

No, i´m not.

cántabru abora dijo...

sorry for the mistake. I thought you were him.