19 marzo 2009

Nombres cántabros

El otru día en el Diariu Montañés ADIC denunciaba los problemas que alcuentran muchos padris para poner a los sus críos nombres cántabros, y parlaban de Amia, Quemia, Andoto, Elanio, Brez, Anjana, Tanea, Naroba...
Jaz años, cuando tuvía tinía tiempu para jozar en archivos y papelucos me estuve en alcontrar a los mis mayores en la parroquia en la que la jortuna acurrió a los más de ellos.
En el siglu XIX apaecierin Benito, Clotilde, Agustín, Rosa, Enrique, Antonina, Juan Francisco, Anselma, Manuel, Manuela, José, Teresa, Isidro, Victoria, Francisco, María Francisca, Juan, Inés, Pedro, Juan Manuel y dos Marías.
En el XVIII: Juan, Carlos, Santiago, Inés, Antonio, Juana, Jacinta, Francisco, Rafaela, Domingo, María, dos Manuelas, dos Manueles, dos Josefas, y dos Pedros.
¿Qué jicierin los primeros para ser cántabros?

8 comentarios:

Anónimo dijo...

Home, es que drentu los nombris cántabros tamién están Nel,Nela, Lipe, Bardo, Nisio etc

Anónimo dijo...

Pero Nel no es nombre cántabro, es un derivado de Manuel, como el castellano Lolo

Anónimo dijo...

Manuel tampocu es nombri, es un derivau de ʻImmānûʼēl (en hebreo).

Partes de la idea de que llamasi Manuel es lo normal y lo demás son derivacionis y esu nu es asina. Entós por esa regla de tres Manel o Imanol tamién son "derivados" de esa parabra y no nombris.

N'asturias camiento que ya se pue poner cumu nombri a los críos Nel.

Un saludu.

Anónimo dijo...

Efectivamente, pero en Asturies es el mismo error. Nel, Lin, Lolo... son diminutivos.

Hay otros nombres asturianos, que sí son de verdad, como Xuan o como Xurde o como Xuacu, Lluís y su variante gallego-asturiana Llouguís... (Juan, Jorge, Joaquín, Luís...etc).

Nel sí se puede poner como nombre, a un crío o si una persona adulta se quiere cambiar el nombre. Basta una acreditación de la Academia de la Llingua, e ir al registro

Anónimo dijo...

Nu estoy d'alcuerdu ,Nel nu es un diminutivu, un diminutivu es Nelín, Nelucu o nel casu contrariu Nelón.

Un saludu.

Anónimo dijo...

No séi porqué tenemos d´esapartamos de lo normal: Francisco es un nombre cántabru nel occidente, cumu Franciscu lo es nel oriente. No podemos andar siempre hiciéndomos nel refleju del otru, es dicir, no podemos andar siempre construyéndomos a la contra, a buscu del contrapuntu. Es agotador y baldíu.

Otru que saluda con un saludu

Anónimo dijo...

Nel no es un diminutivo. Es un nombre como otro cualquiera, pero con traducción al castellano.

Anónimo dijo...

mi hijo se llama nel y no hemos tenido ningun problema para inscribirle