08 enero 2010

Sísifo

Ena mitulugía griega, Sísifo jue´l fundaor y rey de Éfira (llamatu de antañu de Corinto). Era hiju de Eolo y Enerate y maríu de Mérope. Sigún daque juentes (posteriores), jue´l padri de Odiseo y Anticlea, enantes del casoriu d´esta con el su últimu maríu, Laertes.

Jue´l padri, con Mérope, del dios marinu Glauco. Cernían que bía fundáu los Juegos Istmicos en honor a Melicertes, al que alcontró espatarráu ena playa del istmo de Corinto.

Jue promotor de la navegación y el comercio, pero tamién enreguñáu y mintirosu. No jue claru pa medrar, asesinando a caminantes y viajeros pa quedase sus cuartos. Dendi Homero, Sísifo era cunucíu por ser el más ispuestu de toos los hombres. Cuando Tánatos jue a buscalo, Sísifo li puso grilletes, por lo que naidi morrió jasta que Ares vino, soltó a Tánatos y acogió a Sísifo.

Pero la maña de Sísifo tuvía no bía acabáu: enantes de morir le dijo a la su mujer que cuando el traspusiera no jiciera el sacrificio ritual a los muertos, así que nel infiernu se quejó de que la su mujer no estaba cumpliendo con los sus trajines y convenció a Hades pa que le dejase golver al mundu d´arriba y asina reñila. Pero cuando apaeció en Corinto no quiso golver al inframundu, jasta que le llevó a la juerza Hermes.

Nel infiernu Sísifo tuvo de emburriar un murrillón cara riba por una lomba bien pindia, pero enantes de llegar al picu, el murrillón roldaba p´abaju y Sísifo tinía que escomenzar otra vez dendi el principiu.

Daque días, unu se alcuentra cumu Sísifo.

No hay comentarios: